ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΠΛΑΙΣΙΟ (ΦΕΚ Β΄491/09-02-2021)

Το σχολείο μας κάθε σχολική χρονιά υποδέχεται τους μαθητές/ τις μαθήτριες και το διδακτικό προσωπικό ως μια κοινότητα ανθρώπων ικανών να αξιοποιούν και να παράγουν γνώση, μέσα σε ένα ευχάριστο κλίμα συνεργασίας και αλληλοσεβασμού.

Θεωρούμε τους μαθητές/τις μαθήτριες και το διδακτικό προσωπικό υπεύθυνους, ειλικρινείς και πρόθυμους να καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, προκειμένου να επιτευχθεί στο μέγιστο η κατάκτηση του μορφωτικού αγαθού αλλά και η ευχάριστη παραμονή στο σχολείο.

Οι μαθητές/μαθήτριες και το διδακτικό προσωπικό αντιμετωπίζονται ως αξιοπρεπείς οντότητες, οι οποίες λειτουργούν με γνώμονα τον αλληλοσεβασμό, σ’ ένα πλαίσιο ελεύθερης αποδοχής κάθε συμπεριφοράς που αποπνέει αξιοπρέπεια. Δεν υφίσταται η έννοια της κύρωσης ή της τιμωρίας, αλλά η πρακτική του παιδαγωγικού ελέγχου μέσα σε κλίμα αλληλοκατανόησης, όταν και αν προκύψουν προβλήματα.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης  όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.α.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/κηδεμόνων.

Α. Προσέλευση-Παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

  1. Η έγκαιρη προσέλευση των εκπαιδευτικών πεζή στο σχολείο είναι επιβεβλημένη. Δεκαπέντε λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη των μαθημάτων, οι αίθουσες διδασκαλίας θα είναι ανοιχτές από τους/τις εκπαιδευτικούς που έχουν μάθημα. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν εφημερία στο προαύλιο, θα είναι στο σχολείο το πρωί πριν να έρθουν οι μαθητές/μαθήτριες, και θα τους υποδέχονται στην αυλή.
  2. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η πρωινή συγκέντρωση δε γίνεται. Οι μαθητές/ μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, που σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι στις 8:15, φορώντας σωστά τη μάσκα τόσο μέσα στο κτίριο, όσο και έξω από αυτό. Οι μαθητές εισέρχονται στις τάξεις τους από τις εισόδους πριν χτυπήσει το κουδούνι ως εξής:
    • Α3 & Α2 από την ανατολική είσοδο και ανεβαίνουν στον όροφο
    • Α1 & B1 από την ανατολική είσοδο στο ισόγειο
    • Β2 &Γ1 από την κεντρική είσοδο στο ισόγειο
    • Γ2 από την κεντρική είσοδο και ανεβαίνουν στον όροφο από την κεντρική σκάλα
  1. Οι διδάσκοντες/διδάσκουσες την πρώτη ώρα θα βρίσκονται με το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης μέσα στις τάξεις και θα υποδέχονται τους μαθητές/τις μαθήτριες, που μπαίνοντας θα βάζουν αντισηπτικό στα χέρια τους. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι αίθουσες διδασκαλίας θα έχουν ανοιχτά παράθυρα και θα κλειδώνονται με ευθύνη των διδασκόντων/διδασκουσών. Οι μαθητές/μαθήτριες θα χρησιμοποιούν τον προαύλιο χώρο, εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. Όταν ο καιρός δεν επιτρέπει την παραμονή τους σε αυτόν κατά την ώρα των διαλειμμάτων, θα παραμένουν εντός του κτιρίου στους διαδρόμους φορώντας απαραίτητα τις μάσκες τους. Ο εφημερεύων εκπαιδευτικός στην ανατολική είσοδο- στις Βρύσες- θα ανεβαίνει στον όροφο για εφημερία όταν έξω έχει βροχή.
  2. Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να προσέρχονται χωρίς καθυστέρηση στην αίθουσα διδασκαλίας σε κάθε διδακτική ώρα. Ο/Η εκπαιδευτικός υποδέχεται τους μαθητές στην τάξη και βάζει απουσία σε όσους/όσες απουσιάζουν από το μάθημα, ενώ κυκλώνει την απουσία του μαθητή/ της μαθήτριας που προσέρχεται καθυστερημένα και γράφει στο απουσιολόγιο «προσήλθε».
  3. Στη περίπτωση που κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές ζητήσουν για σοβαρό λόγο την άδεια από τον/την εκπαιδευτικό να βγουν με ευθύνη του από την τάξη, θα πρέπει να φροντίζουν, ώστε να επιστρέφουν σύντομα στο πλαίσιο της υπεύθυνης συμπεριφοράς που αναμένεται από αυτούς. Ο διδάσκων/ Η διδάσκουσα αναγράφει στο απουσιολόγιο την ώρα αποχώρησης από την τάξη και επιστροφής του μαθητή/ της μαθήτριας.
  4. Στα διαλείμματα, που είναι δεκάλεπτα, οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο και παραμένουν εκεί κατά τάξεις τηρώντας τις αποστάσεις:
    • η Α΄ τάξη ανατολικά (στις βρύσες)
    • η Β΄ τάξη νότια (στο χώρο ανατολικά του γηπέδου καλαθοσφαίρισης)
    • η Γ΄ τάξη βόρεια (στο χώρο ανατολικά του γηπέδου χειροσφαίρισης).
  1. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου (8:15-13:45), η πόρτα του προαυλίου θα παραμένει κλειδωμένη για λόγους ασφαλείας. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/ κηδεμόνας, για να παραλάβει το παιδί του/της. Μετά τη λήξη των μαθημάτων οι μαθητές/ μαθήτριες θα αποχωρούν από το προαύλιο.
  2. Οι διδάσκοντες/διδάσκουσες την τελευταία ώρα, επιστρέφουν στο γραφείο το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης του τμήματος. Οι εφημερεύοντες καθηγητές/εφημερεύουσες καθηγήτριες έχουν την ευθύνη για τα απουσιολόγια και τα βιβλία ύλης. Καθημερινά κόβουν τα λευκά στελέχη από τα απουσιολόγια και τα τοποθετούν στους αντίστοιχους φακέλους των τμημάτων. Όταν απουσιάζει ένας/μια εκπαιδευτικός, οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν έξω από την τάξη και την ευθύνη τους τη φέρουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν κενό αυτή την ώρα. Αν το κενό είναι την τελευταία ώρα, οι μαθητές θα αποχωρούν από το σχολείο και θα ενημερώνονται με mail οι γονείς τους. Αν για κάποιο έκτακτο λόγο (πχ απουσίες εκπαιδευτικών )  τύχει σε ένα τμήμα να έχει πολλά κενά στο ημερήσιο πρόγραμμα, ο εκπαιδευτικός που έχει κενό, πρώτα θα τηλεφωνεί στους γονείς , για να τους ενημερώσει, και μετά θα φεύγουν από το σχολείο οι μαθητές /οι μαθήτριες του τμήματος.
  3. Όταν ο/η εκπαιδευτικός έχει κενό, δεν απομακρύνεται από το χώρο του σχολείου. Τα βιβλία ύλης κάθε τμήματος συμπληρώνονται κάθε ώρα από τον διδάσκοντα/την διδάσκουσα στην αίθουσα του τμήματος.
  4. Μετά από σχολικό περίπατο όταν επιστρέφουν οι μαθητές και οι μαθήτριες θα γίνεται καταμέτρηση και θα αποχωρούν από το σχολείο.

 Β. Συμπεριφορά μαθητών/μαθητριών-Παιδαγωγικός έλεγχος

  1. Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/ στη συμμαθήτρια, θεωρούνται παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Υ.Α. 10645/ΦΕΚ β΄120/23-01-2018) και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο.
  2. Εάν μαθητής/ μαθήτρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί προφορική παρατήρηση, επίπληξη και, αν δε συμμορφωθεί, να απομακρυνθεί από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με ευθύνη του Διευθυντή/της Διευθύντριας του σχολείου, λαμβάνοντας ωριαία απουσία και γράφετε και στο Βιβλίο Εύρυθμης λειτουργίας από τον εκπαιδευτικό. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους  χειρισμούς.
  3. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  4. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο ευπρεπώς ενδεδυμένοι. Όταν έχουν κενό δεν επιτρέπεται να ζητάνε αθλητικό υλικό γιατί τίθεται ζήτημα ασφάλειας. Aπαγορεύεται οι μαθητές /μαθήτριες να φέρνουν κινητά τηλέφωνα και κάθε άλλη συσκευή ηλεκτρονική, καθώς και  μπάλες στο σχολείο. Η ηλεκτρονική καταγραφή του μαθήματος απαγορεύεται. Η επικοινωνία με τους γονείς θα γίνεται ηλεκτρονικά  με email:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. και μέσω του τηλεφώνου του σχολείου 2262023344.

 Γ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

  1. Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.α.
  2. Η επίλυση προβλημάτων είτε μεταξύ μαθητών, είτε μεταξύ μαθητή και διδάσκοντος, είτε μεταξύ μαθητή και της διεύθυνσης του σχολείου, θα γίνεται με παιδαγωγική προσέγγιση στο πλαίσιο του σεβασμού και των δύο  αντιπαρατιθέμενων μερών και δε θα αποσκοπεί στη δικαίωση ενός από τα δύο μέρη, αλλά στην επίλυση του προβλήματος.

Δ. Σχολικές Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες

  1. Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων από την αρχή του διδακτικού έτους, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, των εκπαιδευτικών και ιδέες  των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
  2. Η συμμετοχή σε εκπαιδευτική δραστηριότητα που γίνεται εκτός σχολικού χώρου είναι υποχρεωτική, εφόσον ο/η γονέας/κηδεμόνας του μαθητή/της μαθήτριας υπογράφει θετική δήλωση συμμετοχής του παιδιού του. Οι δραστηριότητες αυτές αποσκοπούν στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε περίπτωση που ο/η γονέας/κηδεμόνας δεν επιδώσει θετική δήλωση συμμετοχής, ο μαθητής/η μαθήτρια θα πρέπει να παραμείνει στο σχολείο κατά τη διάρκεια της δράσης και να απασχοληθεί κατάλληλα.
  3. Οι μαθητικές κοινότητες  έχουν την πλήρη υποστήριξη της διεύθυνσης του σχολείου και με τη συνεργασία του διδακτικού προσωπικού σε κάθε πρωτοβουλία που θα αναλάβουν μαζί με τους/τις  εκπαιδευτικούς για τη διοργάνωση πολιτιστικών, αθλητικών κι επιστημονικών δράσεων στο σχολείο.

Ε. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

  1. Το σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
  2. Η επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες γίνεται τηλεφωνικά και κυρίως διαδικτυακά. Το σχολείο πρέπει να μπορεί να βρίσκεται πάντα σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τους γονείς μέσω του τηλεφώνου τους ή του σωστού mail τους, τα οποία πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμα. Αν ο μαθητής/η μαθήτρια δεν έρθει το πρωί στο σχολείο, ο/η γονέας/κηδεμόνας έχει την υποχρέωση να ενημερώσει τη διεύθυνση για την απουσία του μαθητή / της μαθήτριας.
  3. Οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να γνωστοποιούν εγκαίρως στους γονείς τους τις ανακοινώσεις του σχολείου, καθώς οι γονείς/κηδεμόνες αποτελούν μέρος της ευρύτερης σχολικής κοινότητας και η συνεργασία τους είναι απαραίτητη. Σε περίπτωση σεισμού μόνο οι γονείς θα παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από το προαύλιο του σχολείου. Αν για κάποιο λόγο δεν μπορεί ο/η  γονέας/κηδεμόνας και έρθει κάποιος άλλος να παραλάβει το παιδί, που έχει δηλωθεί στην υπεύθυνη  δήλωση του κηδεμόνα. Κανένας άλλος δε θα μπορεί να πάρει το παιδί από το σχολείο.
  4. Η συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων σε δράσεις φιλανθρωπικές, εθελοντισμού, απογευματινούς περιπάτους, συμμετοχή σε θεατρικές παραστάσεις, θα συνέβαλλαν στους στόχους μας και θα ήταν αποδεκτές από όλη τη σχολική κοινότητα.

 ΣΤ. Ποιότητα του σχολικού χώρου.

  1. Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια του αισθήματος ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του μαθητή/της μαθήτριας που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου
  2. Άτομα εξωσχολικά δεν επιτρέπεται να παρευρίσκονται στον χώρο του σχολείου εκτός κι αν υπάρχει ειδικός λόγος κι έχει δοθεί η άδεια της διεύθυνσης.
  3. Οι μαθητικές κοινότητες (5μελή μαθητικά συμβούλια και το 15μελές) είναι υπεύθυνες για τη διατήρηση σε καλή και λειτουργική κατάσταση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου.
  4. Επιθυμητή είναι η δραστηριοποίηση των μαθητικών κοινοτήτων και η λήψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση του σχολικού χώρου, τη διακόσμηση και γενικότερα τη δημιουργία ενός αρμονικού κι ευχάριστου περιβάλλοντος.
  5. Στο χώρο του σχολείου και στους περιπάτους απαγορεύεται: το κάπνισμα, η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων και η διανομή φαγητού-νερού κατόπιν παραγγελίας (delivery), καθώς  τα φαινόμενα αυτά παραβιάζουν αντίστοιχες νομοθετικές ρυθμίσεις.  

Ζ. Ο Υπεύθυνος/Η Υπεύθυνη του  Τμήματος

  1. Ο υπεύθυνος καθηγητής / η υπεύθυνη καθηγήτρια έχει τη γενικότερη εποπτεία του τμήματος. Ευαισθητοποιείται, είναι ενήμερος/ενήμερη σε ιδιαιτερότητες και προβλήματα των μαθητών/μαθητριών.
  2. Φροντίζει να διατηρεί επαφή με όλους τους μαθητές/τις μαθήτριες του τμήματος.
  3. Καταχωρίζει τις  απουσίες των μαθητών κάθε εβδομάδα. (Οι απουσίες μαθητών/μαθητριών που απουσιάζουν σε μόνιμη βάση θα καταχωρίζονται μέχρι το τέλος του 1ου τετραμήνου  της σχολικής χρονιάς).
  4. Τις πρώτες 5 ημέρες κάθε μήνα αποστέλλει ενημερωτικό δελτίο στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών για τις απουσίες τους με mail.
  5. Ενημερώνει τηλεφωνικά τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών που απουσιάζουν συχνά, αν δεν έχει ενημερώσει έγκαιρα ο/η γονέας/κηδεμόνας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας  συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση  της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και  του δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου. Η τήρησή του αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει, για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 Θήβα:17-11-2021

Login Form

Για να αποκτήσετε username και password επικοινωνήστε με τη διεύθυνση του σχολείου